Zhodnocení, které zdravotní pojišťovny nejlépe komunikují s klienty

Od začátku února probíhá pod taktovkou HealthCare Institute již 16. ročník projektu „Nejlepší nemocnice ČR“, který sleduje bezpečnost a spokojenost pacientů
a zaměstnanců v nemocnicích na celém území České republiky. Čtvrtým rokem je součástí hodnocení i kategorie „Nejlepší online komunikace nemocnic“, jejímž garantem je digitální agentura AMI Digital a největší česká PR agentura AMI Communications. Loni v kategorii fakultních nemocnic zvítězila Fakultní nemocnice Olomouc, která na prvním místě vystřídala předloňského vítěze, Fakultní nemocnici Brno. Mezi ostatními nemocnicemi pak hodnotící nejvíce zaujaly Nemocnice Plzeňského kraje, a.s., hodnocené jako celek. Mezi zdravotními pojišťovnami si nejlépe vedla Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, a to už podruhé po sobě. Tento rok budou výsledky hodnocení vyhlášeny na konci listopadu.

Internetové stránky konkrétních nemocnic jsou hodnoceny týmem specialistů na online komunikaci dle daných parametrů, jako je jejich uživatelská přívětivost (a to i pro handicapované návštěvníky), použitelnost a funkčnost. Důležitý je samozřejmě i obsah webu nebo aktuálnost informací. „Minulý rok, kdy se kvůli pandemii Covidu-19 a restrikcemi s ní spojenými stala online komunikace často jediným možným typem komunikace, se ukázalo, jak důležité je pro nemocnice a zdravotní pojišťovny mít kvalitní a srozumitelné webové stránky,“ říká Vladan Crha, Managing Director AMI Digital.

Do hodnocení bude zapojeno 150 nemocnic z celé České republiky a 7 zdravotních pojišťoven. Výsledky budou vyhlášeny na 16. ročníku odborné konference „Efektivní nemocnice 2021 – Strategie zdravotních pojišťoven a nemocnic“ za účasti odborných hostů z oblasti zdravotnictví, která
se uskuteční 23. – 24. listopadu letošního roku v Praze. Celostátní projekt „Nejlepší nemocnice ČR“ každým rokem vyhlašuje nejlepší nemocnice ve čtyřech klíčových oblastech: Bezpečnost a spokojenost hospitalizovaných pacientů, Bezpečnost a spokojenost ambulantních pacientů, Bezpečnost a spokojenost zaměstnanců nemocnic a Finanční zdraví nemocnic.

Daniel Vavřina, zakladatel HealthCare Institute, dodává: „Stejně jako v předchozích letech i tento rok hodnotíme jak kvalitu webových stránek nemocnic, tak webové stránky zdravotních pojišťoven. Domnívám se, že hodnocení poskytuje nemocnicím i zdravotním pojišťovnám konstruktivní zpětnou vazbu a zdůrazňuje důležitost online komunikace, zejména v letech, jakým je letošní rok nebo byl rok předešlý. Cílem tohoto našeho projektu je nadále zvyšovat kvalitu českého zdravotnictví a bezpečnost a úroveň pohodlí pacientů.“